Jak tworzyć skuteczne filmy promocyjne dla firm?

Jak tworzyć skuteczne filmy promocyjne dla firm?

Wyobraźmy sobie, że możemy zaproponować naszym klientom świetny produkt. Mamy świadomość, że jest to towar z wysokiej półki, który autentycznie wniesie coś do życia drugiej osoby. Jednak nie zarobimy na tym ani grosza, jeśli nie zostanie skutecznie wypromowany. W dzisiejszym zabieganym świecie coraz trudniej jest o czyjąś uwagę. Skuteczną formą przebicia są filmy promocyjne dla firm. Tylko, jak stworzyć odpowiednią reklamę?

Jak tworzyć skuteczne filmy promocyjne dla firm?

Absolutnie podstawowym krokiem przy tworzeniu skutecznego filmu promocyjnego dla firm, jest przemyślany scenariusz. To tutaj jest wykonywana duża część pracy, która ma znaczący wpływ na rezultat. Kluczowe jest, żeby już w ciągu kilku sekund film przekazywał istotne informacje na temat reklamowanej firmy. Jeśli początek będzie nieudany, w większości przypadków ludzie nie obejrzą reszty. Dlatego warto skrócić długość do minimum. Zalanie odbiorcy masą informacji spowoduje raczej zmęczenie i zniechęcenie niż zainteresowanie.

Następnym punktem jest analiza powstałego scenariusza. Musimy upewnić się, że nie zawiera on nudnych i nic niewnoszących scen. Jeśli wykryjemy coś takiego, od razu to usuwamy. W tym wypadku prostota wygrywa. Film ma zaangażować widza, w przeciwnym wypadku produkcja będzie tylko stratą czasu i budżetu.

O czym nie można zapomnieć przy tworzeniu filmu promocyjnego?

Tworząc film promocyjny dla firm, nie można zapomnieć o tym, że ma on oddziaływać na emocje widza. Dlatego nie należy przedstawiać produktu czy usługi samych w sobie. Reklama trwająca sześćdziesiąt sekund, która pokazuje np. telefon bez dodatkowego kontekstu, odstraszy widza na samym wstępie. Dlatego należy stworzyć historię. Dobra opowieść, która dotknie emocji odbiorcy, jest gwarantem sukcesu. Wystarczy ten sam telefon przedstawić jako jeden z elementów (odpowiednio pokazany) relacji między zakochaną parą. Jeśli widz skojarzy pozytywne emocje z danym produktem, prawdopodobne jest, że w przyszłości po niego sięgnie.

Dobrym przykładem jest Pepsi, która wykorzystała wizerunek Michela Jacksona. Po wyemitowaniu reklamy ze znanym piosenkarzem zysk ze sprzedaży znacznie się podniósł. Co ciekawe Michael Jackson nawet nie lubił tego napoju! Jednak widzowie skojarzyli pozytywne emocje, które wywoływała muzyka piosenkarza z produktem. Dlatego dużo chętniej wybierali ten napój podczas swoich zakupów.

Musimy pamiętać, że człowiek ogląda emocjami. Dlatego, zamiast opisywać dany produkt, dużo lepiej jest pokazać go w sprawdzonej historii.

Posts created 33

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top