Reklama w mediach społecznościowych – cena

Reklama w mediach społecznościowych – cena

Jednym z sposobów reklamowania się w sieci jest wykupienie reklam w mediach społecznościowych. Każdy kto zamierza skorzystać z tego rodzaju promocji, powinien najpierw dowiedzieć się jakie czynniki wpływają na wielkość kwoty jaką przeznaczymy na reklamę.

Jakie są ceny reklam w mediach społecznościowych?

Ceny reklam w mediach społecznościowych są różne i zależą od paru wytycznych. Zmiana jednego czynnika sprawi, że cena podniesie się lub spadnie. Nie ma więc uniwersalnej kwoty, którą zawsze zapłacimy za reklamę w mediach społecznościowych.

Wybór celu reklamowego

Na cenę reklamy wpływa wybór celu reklamowego. Wejścia nas stronę możemy zdobywać za pomocą dwóch celów reklamowych: zasięgu oraz ruchu. Tańsze zdobycie użytkowników, którzy wejdą w naszą reklamę przełoży się na mniejsze koszta. Najczęściej tańszą metodą w kampanii reklamowej jest ruch.

Rodzaj urządzenia odbiorcy

Kolejny czynnik wpływający na cenę reklamy to rodzaj urządzenia odbiorcy. Cena reklamy będzie zależała od tego z jakiego urządzenia użytkownicy wejdą w nią. Wejścia w link z urządzeń mobilnych są tańsze od wejść z laptopów oraz komputerów.

Wielkość grupy docelowej

Cena reklamy zależy także od wielkości grupy docelowej. Jeżeli grupa do której skierujemy reklamę będzie za duża, nieokreślona, znajdą się w niej osoby, które nie będą nią zainteresowane. W ten sposób zapłacimy więcej pieniędzy, ponieważ opłacimy dostęp do reklamy osobom, które w nią nie wejdą. Z drugiej strony, jeśli grupa będzie za mała, będzie w niej za mało osób angażujących się pod reklamą, co sprawi, że również zapłacimy więcej niż to możliwe.

Konkurencja

Ostatni czynnik wpływający na cenę reklamy to konkurencja. Dostęp do grup do których reklamy chce kierować mała liczba reklamodawców będzie tani. Tak samo jest w przypadku grup, które są wystarczająco duże, żeby każdy reklamodawca miał możliwość stworzenia reklamy. W przypadku grup z dużą konkurencją cena za reklamę będzie większa. Im większa będzie liczba reklamodawców, którzy będą chcieli dotrzeć do grupy, tym wyższa będzie cena za reklamę.

Jaka jest zależność między celem a ceną reklamy?

Minimalna wartość za którą można kupić reklamę na portalach społecznościowych wynosi około 2 złote, natomiast kampania reklamowa może kosztować nawet 50 tysięcy. Przedział ten jest bardzo duży, ponieważ to ile zapłacimy za reklamę będzie zależeć od tego co za jej pomocą będziemy chcieli osiągnąć. Naszym celem może być na przykład osiągnięcie określonej liczby kliknięć w reklamę albo osiągnięcie określonej liczby klientów. Cena jaką zapłacimy za reklamę będzie kompromisem między tym jaką liczbę kliknięć w reklamę będziemy chcieli osiągnąć a tym, jakie koszta zdecydujemy się ponieść.

Posts created 33

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top