Dziś, podstawą dla działalności każdej, nawet najmniejszej firmy, jest jej strona internetowa. Służy ona i przedsiębiorstwu i klientom. Przedsiębiorstwu, gdyż przedsiębiorca może stać się widoczniejszy w sieci, a co za tym idzie – więcej zarabiać. Klientom, gdyż tam przyszły klient wyszukuje informacje na jej temat. Strona internetowa może służyć jako uwiarygodnienie danego przedsiębiorcy – dzięki jednej zakładce, osoba zainteresowana dowiaduje się, jak się skontaktować ze sprzedawcą czy usługodawcą, a także sprawdzić, czy dane przedsiębiorstwo rzeczywiście istnieje – wystarczy wyszukać numer NIP czy KRS w wyszukiwarce.
Strona internetowa – komu zlecić jej wykonanie?
W świetle powyższych informacji, dla każdego właściciela firmy, rzeczą istotną jest jak najbardziej profesjonalny wygląd strony. Wprawdzie można samemu ją stworzyć, w ten sposób ograniczając koszty, ale warto zlecić to zadanie profesjonaliście, dzięki czemu będziemy mieć gwarancję dobrze wykonanej usługi.
Zależy od naszych potrzeb oraz firmy, która je wykonuje. Strona może służyć jako nasza wizytówka, która zawiera najważniejsze informacje na temat naszej działalności, nie kosztuje ona aż tak dużo. Im szersze wachlarze możliwości zarządzania stroną, tym koszt jej wykonania się zwiększa, nawet wielokrotnie, ale żadnymi, nawet większymi, kosztami, nie należy się przerażać – za ceną idzie jakość. Są “wykonawcy”, którzy stworzą stronę tanio, szybko, byle jak, a potem może się okazać, że strony już nie ma.
Profesjonalna strona internetowa – cena
Ceny stron internetowych są bardzo różne – za prostą wizytówkę zapłacić możesz od 700 zł. (chociaż podaje się cenę nawet od 2000 zł.), a koszta bardziej skomplikowanych mogą wynieść nawet powyżej 10 tysięcy.
Jak wyżej było wspomniane, można samodzielnie stworzyć stronę internetową, ograniczając koszty tylko do tych naprawdę niezbędnych, ma to jednak swoje wady – wymaga to pogłębienia swojej wiedzy na ten temat, na co możemy nie mieć czasu. Jest również możliwość założenia bloga, na takich stronach jak wordpress. Blogi są darmowe, ale nie mamy możliwości edytowania ich tak, jak chcemy. Istnieją również kreatory stron www.
Jednak wybór zawsze należy do ciebie i najpierw należy przemyśleć, czy warto zaryzykować, zapłacić to 200 złotych i bać się, że w razie jakieś nieprzyjemnej sytuacji, będziemy pozbawieni wsparcia technicznego. Można też zapłacić nawet do dziesięciu razy więcej i mieć stabilną stronę oraz wsparcie, co może okazać się w przyszłości ważniejsze niż chwilowa, wyższa cena, którą zapłacimy zapewne zgrzytając zębami, z uwagi na inne, nawet wyższe, jak na początek, koszta prowadzenia przedsiębiorstwa. Nie warto jednak na tym oszczędzać – strona internetowa to jedna z ważniejszych inwestycji dla naszej firmy i lepiej jest na początku zacisnąć szczękę, niż później płakać, bo “mógłbym tak dużo zarobić… gdybym na początku zapłacił więcej”.