Każda osoba prowadząca przedsiębiorstwo zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są różne rodzaje reklam. Jednym ze sposobów nagłaśniania może być danie ogłoszenia w gazecie, serwisach ogłoszeniowych czy marketing szeptany. Nic jednak nie da tyle, ile zainwestowanie w, wydawałoby się na początek może drogą, ale za to skuteczną, kampanię reklamową w wyszukiwarce Google. Możemy zainwestować w kampanię SEO albo Adwords.
Kampania AdWords
System reklamowy AdWords działa na zasadzie aukcji, na której licytuje się nie tylko maksymalną kwotę, jaką gotów jest zapłacić reklamodawca – jest to jeden z dosyć istotnych czynników, ale nie jedyny. Może się okazać, że system odrzuci najwyższą ofertę, gdyż weźmie pod uwagę inne zmienne, np.: jakość strony docelowej czy kryteria wyszukiwania. Tu rodzi się pytanie: od czego należy zacząć, żeby osiągnąć jak najlepszy wynik?
Najważniejszą rzeczą jest określenie celów kampanii, które wpływają na jej konfigurację. Kolejną sprawą jest określenie grupy docelowej, do której ma być kierowana oferta danej firmy. Należy również sprecyzować rodzaj kampanii (mogą to być, np., filmiki wideo czy reklamy wyświetlane na górze i na dole strony). Dzięki Google Ads można dokładnie określić grupę docelową pod względem tematycznym, kontekstowym, demograficznym (uzależnić od płci danej osoby) i geograficznym (reklamy wyświetlają się jedynie na danym obszarze). Istnieje możliwość jeszcze dokładniejszego określenia grupy, do której kierowana jest oferta naszej firmy.
Reklama śledząca
Wiele możliwości daje również reklama śledząca – dzięki niej możemy dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili stronę zostawiając pliki cookie. Nie ma żadnych przeszkód, by nie wykorzystać możliwości wysyłania reklam do użytkowników skrzynki Gmail (wtedy reklamy trafiają do zakładki oferty) czy kampanii na serwisie Youtube, a to tylko niektóre możliwości, jakie daje nam serwis. Ten szeroki dobór narzędzi pozwala nam na bardzo elastyczne działania.
Jakie są koszty kampanii?
Zależy. Najpopularniejsze jest pay per click – reklamodawca płaci dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie na reklamę. Można określić maksymalną kwotę, jaką jest się skłonnym, by zapłacić za kliknięcie. Można zapłacić za tysiąc wejść, obejrzane wideo czy za działanie. W tym ostatnim modelu płaci się wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę i wykona działanie.
Żeby móc zaplanować działanie możemy skorzystać z panela słów kluczowych. Jest to całkowicie bezpłatne narzędzie pozwalające nam określić jakie słowa kluczowe możemy użyć w kampanii, a także określić maksymalną kwotę, jaką możemy płacić za kliknięcie.