W obecnych coraz bardziej zdigitalizowanych czasach o sukcesie firmy świadczy przede wszystkim jej potencjał marketingu i reklamy w internecie. Coraz mniejsze znaczenie mają tradycyjne zabiegi reklamowe, a coraz większą efektywność przy relatywnie niskich kosztach zyskują właśnie nowoczesne, internetowe formy reklamy i marketingu. Wiele osób, posiadających sklepy internetowe, blogi lub strony promujące swoje usługi i towary znają i doceniają znaczenie SEO. Czy jednak samo SEO wystarczy do odniesienia sukcesu? Warto zwrócić uwagę na równie ważny element online marketingu, jakim jest SEM.
Czym jest reklama SEM?
SEM to w potocznym języku marketing skupiony na wyszukiwarkach. Sam skrót, który możemy rozwinąć do Search Engine Marketing, świadczy o tym, że ta kategoria marketingu skupia się na działaniach, którego efektem ma być jak najlepsza widoczność strony w najpopularniejszych wyszukiwarkach internetowych. SEM to optymalizacja strony, analiza wyszukiwania według konkretnych słów-kluczy, a także mocny nacisk na linki sponsorowane, które na przestrzeni ostatnich lat zyskują na znaczeniu w online marketingu. SEM jest bardzo efektywną metodą promocji, głównie z tego względu, że za pomocą odpowiednich narzędzi dotrzemy ze swoim produktem i usługą do doskonale wyselekcjonowanego klienta. Dzięki temu nasza reklama nie jest promowana na szeroką skalę, co wiąże się z niższymi niż zazwyczaj kosztami marketingu. SEM to nie jednorazowe działanie a proces, który powinien być rozłożony w czasie. Pomimo względnie długiego działania, SEM gwarantuje osiągnięcie nam satysfakcjonujących efektów przy niskich nakładach finansowych.
Czym różni się SEM od SEO?
Wiele osób, które nie są biegłe w dziedzinie marketingu internetowego, nie są w stanie znaleźć subtelnej różnicy pomiędzy SEM a popularnym i bardzo powszechnym SEO. SEM to ogół działań promocyjnych, których zadaniem jest podniesienie pozycji konkretnej strony w wynikach wyszukiwania. SEM jest więc pojęciem znacznie bardziej rozległym niż SEO, który jest zaledwie skrawkiem możliwości, jakie wykorzystuje się w celu procesowania kampanii w online marketingu. W branży istnieje takie równanie, z którego wynika, że SEM to suma działań, w skład których wchodzą wszystkie procesy SEO plus PPC, czyli linki sponsorowane w Google, które stanowią prawdziwy motor napędowy naszej kampanii marketingowej.
Jakie są zalety związane ze stosowaniem reklamy SEM
Wdrożenie działań SEM w obszarze promowania swoich serwisów to gwarancja wzrostu efektywności działań marketingowych. Nasza akcja trafi do odpowiednich odbiorców przy relatywnie mniejszych kosztach niż w przypadku klasycznych działań marketingowych. Co więcej, SEM pozytywnie wpłynie na bardziej pozytywny odbiór reklamy, która jest generowana dla odbiorców. W końcu SEM to znacznie szybsze efekty wdrożonej kampanii niż w przypadku innych odmian marketingu online. Działania SEM pozwalają nam na umiejętne sterowanie częstotliwością akcji, co w dużym stopniu przyczyni się do jej efektywności.