Wykonawcy bardzo często powtarzają, że najważniejsza jest ocena publiczności. Jej głos liczy się znacznie bardziej niż to, co o ich twórczości sądzą krytycy. Dziś nietrudno sprawdzić jaka muzyka podoba się słuchaczom, bo… internet prawdę ci powie. O tym jaką popularnością cieszy się dany utwór świadczy liczba osłon.
Sprawdźmy, jakie teledyski najchętniej na świecie wyszukują internauci. Nasz ranking rozpocznijmy od niekwestionowanego zwycięzcy.
Miejsce 1 – Luis Fonsi „Despacito”
W 2017 roku do rangi przeboju urosła piosenka „Despacito”. To właśnie ona przyniosła Luisowi, piosenkarzowi i kompozytorowi, światową sławę, a teledysk do niej nakręcony pod koniec lutego 2019 roku doczekał się ponad 6 miliardów odsłon na YouTube. To absolutny rekord i niewiele wskazuje na to, że w najbliższym czasie ktoś go pobije. Przypomnijmy: w Polsce ten portorykański wokalista wystąpił 31 grudnia 2017 roku w czasie Sylwestra transmitowanego przez TVP 2. Fonsi jest laurem nagrody Latin Grammy.
Miejsce 2 – Ed Sheerana „Shape of you”
Internauci także bardzo często wyszukują teledysk Ed Sheerana „Shape of you”. Ten chwytliwy utwór, podobnie jak przebój Fonsiego pochodzi z 2017 roku. Piosenka doczekała się 4,096 miliarda odsłon. Twórcami tekstu do piosenki są Ed Sheeran są Steve Mac, Johnny McDaid, Kandi Burruss, Tameka Cottle oraz Kevin Briggs, producentami – Ed Sheeran i Steve Mac. Premiera teledysku do „Shape of you” w reżyserii Jasona Koeniga odbyła się 30 stycznia 2017 roku. W klipie wystąpili amerykańska tancerka oraz modelka Jennie Pegouskie oraz emerytowany zawodowy zapaśnik sumo Yamamotoyama Ryūta. Zdjęcia nakręcono w Seattle.
Miejsce 3 – Wiz Khalifa „See you again”
Na kolejnym miejscu uplasował się Wiz Khalifa z „See you again” z 4,022 miliardami odsłon. Piosenka pochodząca z 2015 roku. Promowała ona produkcję „Szybcy i wściekli 7”, a w samym teledysku wykorzystano sceny z tragicznie zmarłym Paulem Walkerem.
Miejsce 4 – “Masha and The Bear: Recipe for Disaster”
Na tym miejscu nie odnajdziemy żadnej popularnej piosenki, którą nie tylko bardzo często wyszukują internauci, ale i puszczają rozgłośnie radiowe. To miejsce należy do pochodzącego z 2012 roku odcinka rosyjskiego serialu “Masha and The Bear: Recipe for Disaster”. Doczekał się on 3,488 miliarda odsłon.
Miejsce 5 – Mark Ronson i Bruno Mars “Uptown Funk”
3,476 miliarda odsłon zdobył funkowy singiel Marka Ronsona i Bruno Marsa “Uptown Funk”. Utwór pochodzi z 2014 roku i promował 4. studyjny krążek Ronsona, pt. “Uptown Special”. Mark Ronson w jednym z wywiadów powiedział, że nagranie tego kawałka trwało siedem miesięcy. Była to ciężka praca, ale opłaciło się. “Kocham tę piosenkę. To jeden z ulubionych kawałków jaki kiedykolwiek zrobiłem” – zwierzył się fanom. Autorami słów do “Uptown Funk” Mark Ronson, Bruno Mars, Philip Lawrence, Jeff Bhasker, a muzyki sam Ronson.